מדעי האמנות | Art Science
תערוכה חדשה בגלריה מונטיפיורי לד"ר שרי פישמן. פישמן הינה אמנית עכשווית ואשת מדע אשר יוצרת בישראל ומציגה ברחבי העולם, ותערוכתה החדשה מציגה את יצירתה הרבגונית של האמנית.
יצירותיה נעות בין האישי,לבין - אישי ולחברתי, כאשר המדיום האמנותי למעשה משמש את שרי כשופר, שדרכו היא יכולה לתת את קולה לנושאים רבים, שהם גלובליים מצד אחד, ומקומיים ואישיים מצד שני.
פישמן מגיעה משילוב של אמנות ומדע מהבית: אביה וסבה היו אמנים, ואימה הינה מדענית פורצת דרך. השילוב הייחודי הזה הביא את פישמן לתפוס את האמנות כמעבדה. האמנית מתנסה וחוקרת טכניקות שונות, כאשר בעבודותיה ניכרת הדרך הארוכה שעשתה האמנית מעולם המחול, דרך עיסוקה בתחום המדע, וכלה באימהות ובעיסוק בזהותה האישית כאישה בתרבות המודרנית.
שרי פישמן רואה עצמה כ"מדענית של אמנות", שכן היא נמצאת בחיפוש תמידי אחר החומרים שיוכלו לבטא בצורה הנכונה והטובה ביותר את הנושאים בהם היא עוסקת. לכן, שרי מגוונת ונודדת בין מדיומים: החל מצילום, דרך וידיאו, ציור והדפס- עבודתה מורכבת מניסוי וטעייה, כאשר החיפוש אחר הריגוש מהווה שחקן מרכזי המפעיל אותה. לצד השימוש במדיומים מגוונים, פישמן גם משלבת חומרים לא סטנדרטיים בעבודותיה, כמו זהב וזפת לצד כחול טיפאני, אשר מרמזים על המפגש של היוקרתי עם היום-יומי.
המפגש בין המדע והאמנות יוצרים מתח ביצירותיה, שבא לידי ביטוי בסדרה "צילום עצמי פסיכדלי". הסדרה, אשר נוצרה במוזיאון למדע בסן פרנסיסקו, מציגה רצף של נשים שנעלמות בתוך צבעי הקשת- הנשים האלגנטיות הופכות לצללית- ולבסוף לכתם. כך, העבודות בסדרה מזמינות את הצופה להתבונן על פנטזיה של אובדן שליטה וטשטוש הגבול של "האני" שבמרכז, ובין הסביבה המקיפה את אותו "אני".
הסדרה הבולטת ביותר של האמנית היא הסדרה "זיהום מים", בה נראים כתמי צבע אשר נעים בחופשיות על המצע. בעוד שחלק מהכתמים ממוקדים במרכז, האחרים נשפכים ומתפשטים לכל עבר, כאשר הדימוי שנוצר הוא של צלחות פטרי המצויות במעבדה. כך פישמן, שמתפקדת כסמנכ"לית בחברת ביוטכנולוגיה ומתעסקת בפיתוח תרופה לסרטן הכבד, מפגישה את הצופה עם הנושא של זיהום המים, המהווה בעיה קשה בעולם, ועם תפקידו במחלת הסרטן.
שרי פישמן הציגה ומציגה רבות בחו"ל. בין היתר השתתפה בביאנלה בוונציה, במוזיאונים בספרד, דנמרק, דרום- קוריאה ובפסטיבל הספולטו. כמו כן, פישמן זכתה בפרסים רבים, כגון: פרס אנדראה מנטניה בביאנלה במנטובה ופרס לאונרדו דה-וינצ'י לאמן בינלאומי.
שרי פישמן, מופשט 9#, 2017, טכניקה מעורבת על בד,50X40 ס"מ