טפריפיאט
תערוכה חדשה לאמן מיקי ברנדט בבית האמנים תל אביב. בתערוכה יוצגו צילומים של העיר פריפיאט, אשר נבנתה בסמוך לכור הגרעיני בצ׳רנוביל על מנת לאכלס את עובדי הכור ומשפחותיהם וננטשה לאחר פיצוצו בשנת 1986.
בעבודותיו, חוקר ברנדט מקומות ואיזורי אסון שננטשו. בסדרת הצילומים אשר תוצג בתערוכה, חוקר האמן את המקום כפי שהוא נראה היום- יותר מ30 שנה לאחר האסון. ברנדט פקד את האיזור מספר פעמים במהלך השנים 2015-2017, ובתיעודו לא התמקד באסון, אלא בסימני החיים שנותרו במקום: תחנת אוטובוס, כיתות בבתי ספר, אולמות ספורט, בית חולים, בריכה ואולם קונצרטים- כל אלו מעידים על חיי היומיום והתרבות של תושבי המקום.
האסתטיקה של צילומיו מדגישה את רגע הצילום הספציפי, כמעין מציאות שקפאה בן רגע. אכן, באפריל 1986 החיים במקום נעצרו, לאחר שתושבי העיר התבקשו לעזוב את העיר ולהשאיר את חייהם מאחור. אחד התצלומים של הסדרה, אשר מתאר גלגל ענק, מטריד במיוחד כאשר מתברר לצופה שהיה אמור להיחנך בעיר ארבעה ימים לאחר האסון.
מיקי ברנדט מהדהד בצילומיו את עבדותיו של הצלםההקנדי רוברט פולידורי (Robert Polidori), אשר צילום בפריפיאט ובצ'רנוביל בשנת 2001. לצד צילומיו שלו, מציב ברנדט צילומים שמצא ברשת המתארים את העיר כפי שהייתה לפני האסון. כך, הצופה נחשף לאותם מקומות בעיר כפי שהיו פעם וכפי שהם נראים כיום, באופן מטלטל אשר מדגיש את שבריריות הקיום של כולנו.
בצילומיו של ברנדט מבצבצות כרזות תעמולה קומוניסטיים, תמונות של מנהיגי ברית המועצות ואלמנטים נוספים אשר מדגישים את הפערים שנוצרו בזמן, ונשארו בעיר עוד מהימים בו אוקראינה הייתה חלק מברית המועצות. סממן נוסף המדגיש את נטישת העיר הוא הטבע, אשר הולך ומשתלט על העיר הריקה. עצים צומחים בתוך הבתים ומתוך הכבישים, ומעלימים את העיר לאט לאט בתוך יער.
ליווי אוצרותי: נורית ירדן.